November 25, 2009

Pussycat Dolls – Hush Hush

Posted in Lyrics, Music Video, Song Comment tagged at 3:02 am by LynxLee

Hush Hush Hush Hush; quite a medley mix with the whole “I will survive..” from Gloria Gaynor.

“Hush Hush” is a song performed by the Pussycat Dolls, included on the first edition of their second studio album Doll Domination (2008). Written by Quiz & Larossi, Andreas Romdhane, Josef Larossi, Ina Wroldsen, Nicole Scherzinger, the song was originally a slow ballad, but was remade into an uptempo, disco-inspired dance song sampling parts of Gloria Gaynor’s 1978 hit “I Will Survive”, and retitled “Hush Hush; Hush Hush”.

The new dance version was later released as a the sixth and final single the new 2009 versions of the Dolls’ second album, Doll Domination. Lead and background vocals for both versions of the song are performed solely by lead singer Nicole Scherzinger. The single was received negatively by critics who criticised the over-emphasis of Scherzinger both in the video and vocals.
<reference: Wikipedia>

I never needed you to be strong,
I never needed you for pointing out my wrongs,
I never needed pain,
I never needed strain,
My love for you was strong enough you should have known,
I never needed you for judgments,
I never needed you to question what I spend,
I never asked for help,
I take care of myself,
I don’t know why you think you’ve got a hold on me

Oooohh Yeah Oh Oh Oh

I never needed you to be strong,
I never needed you for pointing out my wrongs,
I never needed pain,
I never needed strain,
My love for you was strong enough you should have known,
I never needed you for judgments,
I never needed you to question what I spend,
I never asked for help,
I take care of myself,
I don’t know why you think you’ve got a hold on me

And it’s a little late for conversations,
There isn’t anything for you to say,
And my eyes hurt, hands shiver,
So look at me, and listen to me..

(Because)
I don’t want to stay another minute,
I don’t want you to say a single word,
(Hush, hush, hush, hush)
There is no other way, I get the final say,
Because..
I don’t want to do this any longer,
I don’t want you, there’s nothing left to say,
(Hush, hush, hush, hush)
I’ve already spoken, our love is broken,
Baby, hush, hush.

I never needed your corrections,
On everything, from how I act, to what I say,
I never needed words,
I never needed hurts,
I never needed you to be there every day,
I’m sorry for the way I let go,
Of everything I wanted when you came along
But I am never beaten, broken, not defeated,
I know that next to you is not where I belong,

And it’s a little late for explanations,
There isn’t anything that you can do,
And my eyes hurt, hands shiver,
So you will listen when I say..

I don’t want to stay another minute,
I don’t want you to say a single word,
(Hush, hush, hush, hush)
There is no other way, I get the final say,
Because..
I don’t want to do this any longer,
I don’t want you, there’s nothing left to say,
(Hush, hush, hush, hush)
I’ve already spoken, our love is broken,
Baby, hush, hush.

No more words, no more lies, no more cryin’,
Hmm Hmmmm
No more pain, no more hurt, no more tryin’,
Ohh Ohh
Yeahhhhh!

(Because)
I don’t want to stay another minute,
I don’t want you to say a single word,
(Hush, hush, hush, hush)
There is no other way, I get the final say,
Because..
I don’t want to do this any longer,
I don’t want you, there’s nothing left to say,
(Hush, hush, hush, hush)
I’ve already spoken, our love is broken,
Baby, hush, hush.

Yeahhhh Ohhh Ohhh Ohhh
(Hush, hush, hush, hush)
I’ve already spoken, our love is broken,
Baby..

November 2, 2009

Kimberly Wyatt – Don’t Wanna Fall In Love

Posted in Lyrics, Music Video, Song Comment tagged , at 3:00 pm by LynxLee

This is remake of Jane Child’s Don’t Wanna Fall In Love, which came out in 1990. Kimberly Wyatt of Pussycat Dolls just remaked it to such a fun updated song that appeals to all generations. A little Madonna-ish.

I don’t wanna fall in love, no no
Love cuts just like a knife, woo woo
You make the knife feel good, baby
I’ll fight you to the end, baby


Ain’t no personal thing boy
but you have got to stay away
far, far away from my heart, my heart
don’t you know what your kiss is doing
let me tell it to you from the start, boy

I don’t wanna fall in love, no no
Love cuts just like a knife, woo woo
You make the knife feel good, baby
I’ll fight you to the end, baby

You’ve been hanging around boy
And you have started sinking in
Whoa baby you’re way out of line now
unaware how this all got started
let me tell it to you one more time boy

I don’t wanna fall in love no no
love cuts just like a knife woo woo
you make the knife feel good, baby
I’ll fight you to the end
I learned something about myself
last night with you I
I didn’t want nobody else
And your scaring me to death now baby

I don’t wanna fall in love no no
love cuts just like a knife woo woo
you make the knife feel good, baby
I’ll fight you to the end

I don’t wanna fall in love no no
Love cuts just like a knife woo woo
you make the knife feel good, baby
I’ll fight you to the end

Don’t want to fall in love
Don’t want to fall in love no
Don’t want to fall in love

October 31, 2009

Ashley Roberts – Played

Posted in Lyrics, Music Video, Song Comment tagged , at 3:00 pm by LynxLee

Ashley Roberts from The Pussycat Dolls singing her solo. I must say, I really really like the track a lot. Love the lyrics. and her vocals.. dreamy..

I wanna be played
Like a sweet guitar
Played like a slow jam in the dark
Gotta find the groove
You know what to do
To get to me
I wanna be played
Like a violin
Make the strings talk with your fingertips
Never go to fast
Gotta understand
The way I need to be played

Why you talkin’ all that talk
Who you tryin to impress
Think you better check your style
That might’ve worked before
But I ain’t havin it

Show me that you got the touch
Hear the words that I don’t say
Gotta read between the lines
You gotta learn the song cause

[Chorus]
I wanna be played
Like a sweet guitar
Played like a slow jam in the dark
Gotta find the groove
You know what to do
To get to me
I wanna be played
Like a violin
Make the strings talk with your fingertips
Never go to fast
Gotta understand
The way I need to be played

It’s not about the way you roll
You’re making it to obvious
Try to be original
You gotta learn me
Don’t be in such a rush

I can be your symphony
Listen to me all night long
If you give me what I need
I could be your favourite song

[Chorus]
I wanna be played
Like a sweet guitar
Played like a slow jam in the dark
Gotta find the groove
You know what to do
To get to me

I wanna be played
Like a violin
Make the strings talk with your fingertips
Never go to fast
Gotta understand
The way I need to be played

Baby just like that (like that)
C’mon and do it again (played)
We’re gonna get this right
Even if it takes all night

Ohh
Oh (oh)
Yeah

Do you feel me?
That’s right
Take it nice and slow

[Chorusx2]
I wanna be played
Like a sweet guitar
Played like a slow jam in the dark
Gotta find the groove
You know what to do
To get to me
I wanna be played
Like a violin
Make the strings talk with your fingertips
Never go to fast
Gotta understand
The way I need to be played

May 4, 2009

Pussycat Dolls ft. A. R. Rahman – Jai Ho (You are my destiny)

Posted in Lyrics, Music Video, Song Comment tagged , at 10:29 pm by LynxLee

Ever wondered what does “Jai Ho” really mean? Apparently, it’s a Hindi’s equivalent of “Hallelujah”. This song comes to a weird feel at first, but once you listen to it a bunch of times; especially until where Nicole reaches “You are the reason that I breathe, You are the reason that I still believe; You are my destiny, Jai Ho!” and that’s where there’s a melodic feel to “Hallelujah!”.

Haha.. I always wondered why I typed all these comments on songs and all these. Now I know. I feel.. serene.. like I expressed myself. It’s funny, perhaps this is what I’ve needed all these time. I just feel “off” sometimes.. but hey, as long as there’s a purpose we do what we do, right?

(Jai Ho)
(Jai Ho)I got (I got) shivers (shivers),
When you touch away,
I’ll make you hot,
Get all you got,
I’ll make you wanna say (Jai Ho)

(Jai Ho)

I got (I got) fever (fever),
Running like a fire,
For you I will go all the way,
I wanna take you higher (Jai Ho)
I keep it steady uh-steady,
That’s how I feel it.
This beat is heavy, so heavy,
You gonna feel it.

(Jai Ho)You are the reason that I breathe,(Jai Ho)
You are the reason that I still believe,(Jai Ho)
You are my destiny,
Jai Ho! Uh-uh-uh-oh!
(Jai Ho)No there is nothing that can stop us(Jai Ho)
Nothing can ever come between us,(Jai Ho)
So come and dance with me,
Jai Ho! (oohh)

Catch me, catch me, catch me, c’mon, catch me,
I want you now,
I know you can save me, come and save me,
I need you now.

I am yours forever, yes, forever,
I will follow,
Anywhere in anyway,
Never gonna let go.

Jai Ho

(Jai Ho) Escape (escape) away (away),
I’ll take you to a place,
This fantasy of you and me,
I’ll never lose my chance. (Jai Ho)

Yeaahhhh

I can (I can) feel you (feel you),
Rushing through my veins,
There’s an notion in my heart,
I will never be the same.

(Jai Ho)Just keep it burnin’, yeah baby,
Just keep it comin’, (Jai Ho)
You’re gonna find out baby,
I’m one in a million.

You are the reason that I breathe,(Jai Ho)
You are the reason that I still believe,(Jai Ho)
You are my destiny,
Jai Oh! Uh-uh-uh-oh!

(Jai Ho)No there is nothing that can stop us(Jai Ho)
Nothing can ever come between us(Jai Ho)
So come and dance with me,
Jai Ho! (oohh) (Hear me its destiny)

Catch me, catch me, catch me, c’mon, catch me,
I want you now,
I know you can save me, come and save me,
I need you now.

I am yours forever, yes, forever,
I will follow,
Anywhere in anyway,
Never gonna let go.

Jai Ho, Jai Ho, Jai Ho

I need you,
Gonna make it,(Jai Ho)
I’m ready,
So take it!

(Jai Ho)You are the reason that I breathe,(Jai Ho)
You are the reason that I still believe,(Jai Ho)
You are my destiny,
Jai Oh! Uh-uh-uh-oh!

(Jai Ho)No there is nothing that can stop us,(Jai Ho)
Nothing can ever come between us,(Jai Ho)
So come and dance with me,
Jai Ho! (oohh)

Jai Ho!

Baila baila!

Jai Ho!

December 1, 2008

Pussycat Dolls – I Hate This Part

Posted in Lyrics, Music Video, Song Comment tagged at 1:30 pm by LynxLee

Pussycat Dolls bring forth a song that everyone can relate to. There are just those certain moments in our lives that we just hate to love; and love to hate. It’s part of life, isn’t it? But hey, “this part right here” can only make you stronger, smarter, wiser. Yet it’s natural, isn’t it? To just follow our feelings from love to hate; and vice-versa.

The world slows down
But my heart beats fast right now
I know this is the part
Where the end starts

I know you’ll ask me to hold on
And carry on like nothings wrong
But there is no more time for lies
Cause I see the sunset in your eyes

I can’t take it any longer
Thought that we were stronger
All we do is linger
Slipping through my fingers

I hate this part right here
I hate this part right here
I just can’t take your tears
I hate this part right here

We’re driving slow
Through the snow
On fifth avenue
And right now radio’s
All that we can hear

Man we ain’t talked since we left
It’s so overdue
It’s cold outside
But between us its worse in here

The world slows down
But my heart beats fast right now
I know this is the part
Where the end starts

I can’t take it any longer
Thought that we were stronger
All we do is linger
Slipping through my fingers

I don’t want to try now
All that’s lefts goodbye to
Find a way that I can tell you

I hate this part right here
I hate this part right here
I just can’t take your tears
I hate this part right here

Everyday seven takes of the same old scheme
Seems we’re bound by the laws of the same routine
Gotta talk to you now fore we go to sleep
But will we sleep once I tell you its hurting me

The world slows down
But my heart beats fast right now
I know this is the part where the end starts

I can’t take it any longer
Thought that we were stronger
All we do is linger
Slipping through my fingers

I don’t want to try now
All that’s lefts goodbye to
Find a way that I can tell you

I hate this part right here
I hate this part right here
I just can’t take your tears
I hate this part right here

I know you’ll ask me to hold on
And carry on like nothings wrong
But there is no more time for lies
Cause I see the sunset in your eyes

I can’t take it any longer
Thought that we were stronger
All we do is linger
Slipping through our fingers

I don’t want to try now
All that’s lefts goodbye to
Find a way that I can tell you

But I gotta do it
I gotta do it
I gotta do it
I hate this part

I gotta do it
I gotta do it
I gotta do it

I hate this part right here
I hate this part right here
And I just can’t take these tears
I hate this part right here

September 19, 2006

Pussycat Dolls – I Don’t Need A Man

Posted in Lyrics, Music Video, Song Comment tagged at 1:18 pm by LynxLee

Here’s the confidence of women. Doesn’t it just makes us men wanna try harder? Lemme tell ya what I think… I’m extremely motivated ! =P

I want a love that’s for real
And without that then no deal

I see you looking at me
Like I got something for you
And the way that you stare
Don’t you dare
‘Cause I’m not about to
Just give it on up to you
‘Cause there are some things I won’t do
And I’m not afraid to tell you
I don’t ever want to leave you confused

The more you try
The less I bite
And I don’t have to think it through
You know if I’m into you

I don’t need a man to make it happen
I get off being free
I don’t need a man to make me feel good
I get off doing my thing
I don’t need a ring around my finger
To make me feel complete
So let me break it down
I can get off when you ain’t around
Oh!

You know I got my own life
And I bought everything that’s in it
So if you want to be with me
It ain’t all about the bling you bringing
I want a love that’s for real
And without that then no deal
And baby I don’t need a hand
If it only wants to grab one thing

The more you try
The less I bite
And I don’t have to think it through
You know if I’m feeling you

I don’t need a man to make it happen
I get off being free
I don’t need a man to make me feel good
I get off doing my thing
I don’t need a ring around my finger
To make me feel complete
So let me break it down
I can get off when you ain’t around

Let it go
Let it go
Let it go
Let it go
[Repeat 4X]

I don’t need a
I don’t need a man, I don’t
I don’t need a man
I’ll get me through
‘Cause I know I’m fine
I feel brand new

I don’t need a
I don’t need a man, I don’t
I don’t need a man
I’ll make it through
‘Cause I know I’m fine
Without you!

I don’t need a man to make it happen
I get off being free
I don’t need a man to make me feel good
I get off doing my thing
I don’t need a ring around my finger
To make me feel complete
So let me break it down
I can get off when you ain’t around
Oh!

I don’t need a man (I’m over you)
I don’t need a man (I’m over you)
I don’t need a man
(I’m without you)
(I’m over you)

I don’t need a man
I don’t need a man
I don’t need a man